tisdag 19 januari 2010

v39+0


Smilla genomlider helvetet med mig... tur är väl det! Favoritmisse!

HATISK.
Nu har det gått 22h sen de nya kraftiga, oregelbundna värkarna satte igång. 22h. Jag tror jag dör! Enligt barnmorskan kan de hålla i sig i flera dygn innan de övergår till normala regelbundna förlossningsvärkar. Jihuu! Och hur jävla bra sover man? Om jag tycker det är jobbigt nu, hur kommer det då att bli sen?! Det är ungefär 8 minuter mellan varje värk och sen pågår värken strax under minuten innan den avtar. Man hinner göra mycket under dessa 8minuter. Bland annat glömma bort hur jävligt det nyss kändes! Tur är väl det! Annars bor jag i duschen, med mina vetekuddar eller stampar takten i luften. Känslorna är blandade. Just nu känner jag mig rätt klen. Vill bara gråta. Vill inte vara med längre. Jag har ångrat mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Försöker sända över lite extra kraft, vet inte om det fungerar via bloggen :) Själv har jag varit tvungen att ställa in den sista lektionen.... Jag kan ju inte leda en lektion samtidigt som jag håller båda tummarna och mentalt befinner mig i Sthlm.

Många kramar från ANNA (en blivande faster)

jenny sa...

så försöker jag sända lite positiv energi och kraft från Danmark. Och lite Obama-mantra - Yes You Can! Yes You Can! Yes You Can!

Men gud vad det måste vara segt... Men här har du en länk till typ roliga saker tror jag, som är korta nog, men som kanske får dig att tänka på något helt annat i ett par minuter: http://www.youtube.com/results?search_query=american+funniest+home+video&search_type=&aq=0&oq=american+funn