onsdag 20 januari 2010

Sigge har kommit.


Efter 2 dygn med ganska kraftiga värkar åkte vi in på koll. Yej, öppen 4cm. Inte fick vi åka hem inte! Började bra och öppnade mig ytterligare hela 2cm på 1timme. Sen avtog det. Tog hål på vattnet och sen hände något. Jävlar va det gick undan. Öppnade mig resterande cm på en timme. Så gissa att värkarna kändes! Aj som Fan. Varken lustgas eller akupunktur va min grej. Fortsatte utan något alls. Trodde jag skulle dö. Men i den hastigheten fanns det inga alternativ. Hålla ut eller gå hem. Hade gärna valt det sistnämnda men insåg ganska snabbt att det inte gick! 02.03 tittade världens finaste tjej ut! 3310g och 50cm lång! Lik sin pappa men med morbrors näsa! Tror faktiskt även håret och huden är mer Tischner också! Nu är vi så glada och hoppas snart få träffa er alla! Kram

13 kommentarer:

Eric Persson sa...

Haha, Finally! Grattis... hälsningar eric, maria o harry!

ine sa...

Grattis till en fantastiskt fin liten tjej! Jag ser fram emot att träffa er alla tre. Kram

jenny sa...

ÄNTLIGEN!! ;)
Grattis till er alla! Bra jobbat!Hoppas ni får tid att träffa mig när jag kommer upp.
Stor Kram!

Anonym sa...

Jaha, då var det dags att gråta en skvätt till..... (av glädje alltså :)) Vilken fin bild på en FANTASTISKT FIN TÖS (och en himla fin pappa på bilden också, hon klär dig Anders). Helenah, hoppas du får möjlighet att bara njuta nu och slippa ha ont. Bra jobbat, du är en tuffing. Vad bra förresten att du inte gick hem när du kände att du började ångra dig ;)

Kramar i massor från Anna

Stinas sa...

åh älskade ni alla tre, så fina. även jag började dagen medatt gråta en skvätt :-)

Bilden på er Anders är underbar! Hoppas verkligen ni orkar med oss snart, känns ju som om min egen familj fått tillökning! :-)
Kärlek och kramar till er alla

Anonym sa...

Vad härligt .Grattis o bra jobbat. Inte ett öga är torrt // Plingis

c/o richards sa...

ÅH! JAG DÖR!!!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!! Inte ett öga torrt! Puss

Tess sa...

Grattis till er alla!

Kraaam Tess

Anonym sa...

Får skicka ett stort grattis i från oss i Varberg.

Hälsningar,
Sarah Ljones med familj

Unknown sa...

Grattis, grattis, grattis! Vad fina ni är! kram och puss

Elin Jensdotter sa...

åh tess tipsade om er blogg. grattis, har läst om din gravidresa och gråtit floder. vackert!

kram och grattis igen!

från elin (caisas)

kolbrun sa...

Underbart! Har gått och lett heela dagen! Hon är sååå välkommen finaste lilla mini mini! Helt perfekt är hon! Miljoner grattis! Pussar till lilla familjen!

Anonym sa...

Stort grattis till er, fina nya familjen. Jag längtar efter att få träffa er alla!
Ta hand om er!
Kram kram
Novin