lördag 16 januari 2010

Näe ingenting än...

[vecka 38+5]
Det här är sååå segt och då har jag inte ens passerat värpningsdatumet ännu! Inatt har jag iallafall fått sova, ja ungefär 6h, med kisspaus en gång varje timme. Tror fredagsmiddagen hos Maria gjorde susen igår. Man får ingen fantastisk skönhetssömn direkt men att kunna somna om varje gång, som inatt, är en merit. Känner mig som en trött, överjäst, hängig kärring hela dagarna efter dessa nätter. Jag är alldeles för bortskämd med att få sova och gör ta mig fan vad som helst för att få sova mera. Bara lite till. Kastar kuddarna runt mig, frustar och pustar varje gång jag vaknar och har blandade ryggkramper och förvärkar. Ställer mig på alla fyra för att bli av med de stundande kramperna och ylar som en varg. Till Anders stora glädje. Han är ett mirakel som står ut med mig! Tack för att du finns. Utan dig skulle jag inte göra om detta någonsin igen!!! I magen uppstår tumult och stormvindar varje gång jag försöker ändra läge. Och allt detta leder till fler sammandragningar och irriterade vrål.
Idag ska vi tillbaka till barnmorskan för extra koll. Hade ju alldeles för högt blodtryck sist så hon vill dubbelkolla att det ser bättre ut idag. Hade varken äggvita i urinen, flimmer framför ögonen, feber eller huvudvärk så jag hoppas havandeskapsförgiftningen håller sig långt borta. Jag orkar som sagt inte en mera massa strul. Kan det inte bara få flyta på som vanligt istället. Då väntar jag hellre in dessa, vad jag tror- Ej existerande, värkar på vanligt vis!!!
Trots allt detta skit o strul som varit senaste veckorna kan jag inte låta bli att tycka det är helt magiskt. Vilken grej, vilken resa! Det är fantastiskt på alla vis ändå mitt i allt. Återkommer efter bm-besöket. Nu ska vi ut och promenera Fortare än igår...

Inga kommentarer: