fredag 4 december 2009

V 32+3.



Veckorna rusar på och för första gången har jag känt mig lite stressad. Sigge får inte komma än! Även om vi längtar efter Sigge varje dag behövs ork och mod till det lilla livet som ska komma till våran familj. Jag har inte det alls just nu. Jag är bara trött, ledsen och orklös... det är tungt och trångt att bära på en bebis. Behöver ha jullov och få ladda batterierna. Behöver få komma bort från jobb och ett tråkigt November som vi, tack å lov, just lämnat bakom oss. Behöver kraft och energi. Vart hittar man det ngnstans? Vart är Solen? Jag vill vara ledig. Jag vill inte jobba mera. Jag vill bara sova.
Men om vi nu bortser från det tråkiga och vardagliga som bara löper på så mår jag bra. Jag är frisk och har värden som en "avelsKo". Ja just så uttryckte sig barnmorskan när hon fann mina värden lika normala som en superpigg, ickegravids. Fantastiskt egentligen, hur man kan känna sig så otroligt risig och påväg att ramla sönder samtidigt som man aldrig mått bättre! Fantastiskt är ordet. Bli gravida kvinnor! Det är magiskt!

Inga kommentarer: