söndag 8 november 2009

Min Dröm

Efter många års sökande så har jag äntligen funnit en dröm värd att sträva efter. Nu kanske ni tror att jag talar om Helenah eller strävan efter att vara en god far till mitt barn, men där misstar ni er dessvärre.
När jag, H och min älskade mor begav oss upp på vinden för att leta efter bra att ha-saker till Sigge, så fann jag en tidigare nämnd tuppmask och ett par skrivböcker från när jag gick i 3-4:an. En av böckerna innehöll följande text med samma titel som denna:
"När jag blir stor ska jag bli arkeolog i Grekland. Och skäna jätte mycket pängar. Köpa jätte mycket prärjemark åt indijanerna där ska dom få leva som dom gjorde förut. Och när jag har mycket pengar ska jag hitta en ö där det finns ett miniatyr folk som lever som grekerna gjorde förr."
Nu kommer vi till den bästa delen.
"Och i alla lexikon ska det stå om mig. När jag har döt ska man göra en tio meter bred och tjugo meter hög guld staty. Och hela världen kommer att sörja."

Det borde väl inte vara helt ouppnåeligt...

6 kommentarer:

ine sa...

Hahaha, helt underbart. Dock har jag ett svagt minne av ett tillfälle då ämnet staty har kommit upp tidigare. Då satt vi hemma hos Ingrid och den skulle resa sig ur dammen utanför, med huvudet i höjd med Ingrids balkong. Live the dream!

Robert sa...

Haha. Freak.

Strandad sa...

Haha, strålande män. Det är annat än de storys jag skrev i mellanstadiet, de om drive-bys, knarkuppgörelser och hookers and hoes, och som Majjen tvingade mig att ta hem och visa för mamma.

Stinas sa...

du är helt underbar! I say - go for it!!!!

Eric Persson sa...

haha.... ;) arkeolog... där finns ju inget monopol, det går ju inte..

HELENAHANDERS. sa...

Festligt att du kommer ihåg mina planer på en staty i ovala parken. Det var det första jag tänkte på också. Uppenbarligen något jag måste förverkliga.

Kede, du var bara missförstådd av din samtid. Majjen-jävel fattade ju inte ett skit.