lördag 6 februari 2010

OnsdagsMiddag.





Tog bussen med barnvagn o hela kittet mitt i värsta snöstormen till färgaffären! Det gick ju fint, tills jag gick ut och snöstormen tilltagit. Pulsade, svettades och muttrade förbannade jävla skit medan jag fullkomligt släpade barnvagnen upp till Maria. Såg inget, svettades som en gris och gick mitt i vägen. Och lilla Lova låg så fridfullt och sov i sin vagn medan snöflingorna sakta landade i hennes ansikte. Fick ångest och drog upp en filt. Mot min vilja eftersom jag har noll koll på henne begravd därunder. Närmade mig Maria och såg knappt händerna framför mig. Hon fick guida mig fram från vardagsrumsfönstret och skrattade när jag svettig och med smink i hela ansiktet kastade mig ner i hennes soffa. Helt slut. Aldrig aldrig igen ska jag köra barnvagn när det snöar ute! Aldrig igen!

Maria lagade linssoppa och Anders, Eric, Novin, Milla och Sara dök upp. Trevlig onsdagskväll med mycket skratt och fula foton! Tack det va mys att se er alla!

Inga kommentarer: