fredag 2 oktober 2009

Mitt Vintips.



Då var det dags igen. Igår torsdag så lanserades det en massa nyheter på systembolaget och tro det eller ej så har jag väldigt dålig koll på vad som lanserades. Men jag har dock läst om det här vinet sedan ett bra tag tillbaka och varit riktigt nyfiken på det. Vinet heter Ruffino Serelle och är ett italienskt dessertvin som luktar massor av russin och nötter vilket är precis i min smak...love it. Skulle kunna tänka mig att det passar perfekt till Helenahs biscottis, dom med chocklad och cayennepeppar. Det är dock inget man pimplar i sig så se till att ha någon att bjuda, för det kommer garanterat bli över trots att det är en halvflaska. Till skillnad från andra viner med den här karaktären så är det här inget starkvin vilket också är trevligt. Kicki och Fredrik...ni kommer att gilla det här.
(artnr. 8119-02)

Inga kommentarer: