onsdag 16 september 2009

Mitt Vintips.


Tänkte gå hårt ut och leda mitt intresse ett steg längre. Vet att fler utav er varit intresserade av att få tips och råd till kommande middagar så jag tänkte; varför inte?! Jag kommer, så ofta jag hinner, dela med mig av våra kommande smakupplevelser. För Ni vill väl, precis som jag, dricka just det där perfekta vinet till rätt sorts smak.

Vill såklart börja med vinet jag köpt hem till helgen. Det finns både på hel och halvflaska men som jag köpt på just halv flaska då jag, som ni vet, dricker vinet ensam under en period. Det blir helt enkelt billigare så.
- Det här vinet (La Tour de By) är ett typiskt franskt BordeauxVin som är realtivt stramt och passar därför bäst till höstens lite kraftigare kötträtter. Gillar man lite kraftigare och stramare viner så är det inga problem att dricka det i sin ensamhet. Många av vinvärldens dyraste och mest prestigefyllda viner kommer från Bordeaux och det har blivit ett begrepp som gärna används i filmer.
Detta vin finns på de flesta Systembolag och kostar 137kr/73kr och ger en rättvis bild av ett typiskt Bordeaux-vin. Hoppas ni vågar smaka!
(Nr.3083)

Inga kommentarer: